Норвегія планує побудувати флот гібридних кораблів

28 Окт

Норвегія покладається на величезний флот кораблів для внутрішньої та міжнародної торгівлі. Крім того, розгалужена мережа паромів сполучає між собою населені пункти, що знаходяться у фйордах, затоках та по течії річок. І попри те, що зазвичай, говорячи про викиди, ми звертаємо увагу на викиди наземного транспорту, кожне морське судно видає величезну їх кількість. Згідно із деякими підрахунками, викиди від великого контейнерного судна за рік можуть дорівнювати викидам 50 000 000 автомобілів — здебільшого за рахунок сірчистих викидів.

Норвегія намагається бути хорошим громадянином серед інших мешканців Землі. Так, за останні 20 років в країні побудована інфраструктура для використання відновлюваних джерел енергії, тож на сьогодні країна з них отримує 90% електроенергії. Місто Осло нещодавно оголосило про плани позбавитись від 350 000 автомобілів у центральних районах міста через повну їх заборону протягом наступних 4-х років.

Тепер країна береться за наступне амбітне завдання — створення флоту гібридних кораблів, що обслуговуватимуть морські галузі держави. За підтримки уряду компанія DNV GL, що розташована у Осло, нещодавно запустила Green Coastal Shipping Program (Зелена Програма Прибережної Доставки), що має на меті створити найбільш дружні до довкілля судна. Для пересування вони використовуватимуть зріджений природній газ (LNG) та встановлені на борту батареї.

Нарве Мійос (Narve Mjøs), директор Програми, відзначає: “Наше бачення включає створення флоту морських суден, танкерів, вантажних, контейнерних та пасажирських суден, паромів, рибальських човнів та суден для морського фермерства, тягачів та інших прибережних суден, котрі будуть повністю або частково живитись від батарей, LNG або інших джерел зеленої енергії”.

Перший проект, що реалізовуватиметься в рамках цих амбітних планів — побудова вантажних гібридних суден для коротких морських маршрутів. Наступним повинен стати прибережний танкер на акумуляторах. Після того планується судно із гібридною тягою для комерційного риболовства. Четвертий проект перетворить вантажний корабель в гібридний (акумулятор + LNG). Переведення існуючого флоту на використання зрідженого природного газу для багатьох малих операторів є вигідним з фінансової точки зору.

На додачу до суден із низьким рівнем викидів Green Coastal Shipping Program передбачає створення “зеленого” порту, котрий використовує менше енергії ніж звичайно і має мінімальний вуглецевий слід. На ньому будуть використовуватись електричні вантажівки та крани, а також — зарядні станції для гібридних суден.

Міністр торгівлі та промисловості Норвегії Моніка Меланд (Monica Mæland) відзначає, що “Галузь морських перевезень має добрі технічні передумови для того щоб бути лідером в “зеленому зсуві”. І вона може зробити значний внесок у експорт товарів, а також орієнтованих на майбутнє та дружніх до довкілля рішень”.

За матеріалами: ecotown.com.ua