Дорожня карта зі скорочення споживання природного газу

12 Янв

Цьому питанню була присвячена робоча нарада під головуванням очільника Держенергоефективності Сергія Савчука за участю Голови правління Біоенергетичної асоціації України Г. Гелетухи, інших профільних експертів, представників центральних та місцевих органів влади.

За словами Сергія Савчука, Агентством вже чимало зроблено для скорочення та заміщення споживання газу. Зокрема, успішно діє програма пільгового кредитування населення на придбання негазових котлів. Запущено механізм тарифного стимулювання виробництва тепла з інших крім газу видів палива. Немає жодного регіону, де б вже сьогодні не спостерігалась позитивна динаміка встановлення промислових котлів для виробництва тепла з альтернативних видів палива в бюджетній сфері та на підприємствах.

Прийшов час систематизувати всі напрацьовані механізми, поширити їх в регіонах країни разом із конкретними завданнями щодо скорочення та заміщення газу.

«Наше завдання – розробити типову дорожню карту, яка змусить мерів міст замислитися над тим, як в рамках енергетичної децентралізації збалансувати існуючі потужності об’єктів, що виробляють теплову та електричну енергію, з тим попитом, який є в регіоні, і визначити шляхи, якими його можна задовольнити», — наголосив Голова.

Попередній проект дорожньої карти, розроблений Агентством, передбачає низку завдань для областей України: від визначення цілей та заходів щодо скорочення споживання газу та заміщення його іншими видами палива до 2020 року до звітування про виконання плану.

За пропозицією Голови правління Біоенергетичної асоціації України Георгія Гелетухи, регіони мають самостійно визначати проміжні цілі та заходи зі скорочення споживання газу до 2020 року окремо для кожного сектору: житлово-комунальне господарство, бюджетна сфера, промисловість, населення.

У свою чергу, науковий керівник Інституту інтелектуальних інвестицій Валентин Підвисоцький зауважив: «Перш за все, головне завдання регіонів – надання якісних послуг з теплоенергозабезпечення споживачам. Тому варто застосовувати системний підхід до розробки карти, а саме – удосконалити всю нормативно-правову базу, врахувати фінансово-інвестиційну, кадрову, інформаційно-навчальну, логістичну складові». Також він відмітив важливість визначення правового статусу дорожньої карти.

Наприкінці зустрічі учасники домовилися про необхідність доопрацювати документ з урахуванням пропозицій усіх зацікавлених сторін. Найближчим часом проект дорожньої карти буде подано до Уряду.

За матеріалами: Держенергоефективність